۱۳۹۰ تیر ۷, سه‌شنبه

تکذیب خبر جهان نیوز/خبر درخواست عذرخواهی موسوی توسط خاتمی جعلی و دروغ است

سایت کلمه دقایقی پیش اعلام کرد:

سایت جهان نیوز متعلق به زاکانی از طیف مدعی انحصاری اصول و دین و شرافت و اخلاق در اقدامی زشت و غیر حرفه ای با جعل صفحه ای از سایت کلمه مدعی شده است که آقای خاتمی با آقای موسوی و خانم رهنورد تماس تلفنی داشته و از آنها خواسته تا عذر خواهی کنند. جدای از اقدام ناشیانه ی سایبری که با یک جعل ساده صفحه ای در کلمه و سپردن آن به سایت بی اخلاق زاکانی اقدامی خلاق رفتار مسلمانی و مبتنی بر دروغ را به نمایش گذاشتند و نشان دادند که بودجه ی بیت المال صرف چه هرزه زبانی هایی می شود محتوای مطلب جعل شده اما جالب و تامل بر انگیز است.
این سایت در خبری که از کلمه جعل کرده است در واقع آروزی و آمال درونی اردوگاه آشفته اقتدارگرایان را بیان نموده و از قول خاتمی خطاب به موسوی نوشته است: «این معذرت خواهی هرچند ممکن است برای مهندس موسوی ناخوشایند باشد اما اوضاع فعلی اقتضا می کند که برخی افراد قربانی شوند تا به بدنه اصلی جنبش اصلاحات صدمه وارد نشود.»!!
نکته جالب این جاست که این خبر دقیقا از صفحه ای جعل شده است که مقاله ی تحلیلی مهمی در حمایت از اقایان موسوی و کروبی و خاتمی با عنوان «راه بازگشت به مردم از کوچه اختر می گذرد» در آن منتشر شده که این مساله نشان از عصبانیت طیف غیر عقلانی حاکم از این مقاله مهم است.
همچنین این سایت حتی زحمت یک دستکاری فتوشاپی ساده را به خود نداده است که مخاطب با این سوال مواجه نشود که چگونه خبری که پس از دقایقی از سایت حذف شده است ۳۰۰ لایک فیس بوکی خورده است؟!
در همین حال در ذیل همین دروغ پراکنی تلاش شده است تا ارتباطات تلفنی خانم رهنورد و آقای موسوی عادی و روزمره تلقی شود که این مساله جدای از دروغ دیگر این سایت نشان می دهد که نیروهای امنیتی به زشتی عمل خود در حبس رهنورد و موسوی در خانه و قطع کردن کلیه ارتباطات آنها واقفند و با این جعلیات می خواهند قبح کار خود را بپوشانند.
گفتنی است در پی زندان خانگی اقای موسوی و خانم رهنورد کلیه ارتباطات تلفنی منزل نیز قطع شده و تنها چند بار که حتی از حقوق یک زندانی عادی نیز کمتر است به آنها اجازه تماس با خانواده داده شده.
در این حال علیرغم امید کم کلمه به اثر بخش بودن نصیحت، روابط عمومی کلمه با سایت آقای زاکانی مکاتبه کرده و تذکر داده است ولی تا این لحظه این سایت هیچ اقدامی برای جبران اشتباه خود نکرده است.
همچنین تیم فنی کلمه در تشریح چگونگی جعل صفحه ای از سایت اعلام کرد در صورت مانع نبودن اصول اخلاقی و حرفه ای این کار به ساده ترین شکل ممکن برای همه سایتهای خبری و در ظرف کمتر از ۵ دقیقه امکان پذیر است. برای این منظور کافی است از ساده ترین ابزارهای رایگان ویرایش فایلهای وب استفاده کرده و متن و تصاویر و هر آنچه را که اراده کنیم بدون کوچکترین زحمتی تغییر داده و از نسخه جعلی و خودساخته مان عکسی تهیه کنیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر